Friday, January 8, 2010

uno - advanced

we've finally progressed to standard uno, owing to daddy's strong request. rafael surely enjoyed the move, since it now takes a much longer time to finish one game and he can postpone going to bed!

爸爸為了要罰我一次拿四張牌(後來我試過一次被兩父子罰十六張牌!),買了副標準版uno回來。靖愷成了最大的贏家,晚晚不願入睡的他已不肯玩那小童版本。何解?玩標準版一盤往往要玩多很久才能分出勝負嘛!

另外,終於想到對策對乎小人兒每晚的談判。很簡單,每天做了多少德行就可以玩多少盤囉!自行吃完飯、自行脫衣物、不需要別人抱著行、要離開遊樂場時不扭計...通通加一盤,要加強鼓勵的德行(如自行小便)就可加兩盤。機制已啟動個多月,暫時運作良好!

靖愷說:我自己上小巴喎!加一盤啦!

we've progressed to adult uno!

4 comments:

Judy said...

剛才想像rafa 說那句「我自己上小巴喎…」的神情, 竟然笑了出來!!

amy said...

其實佢仲試過話「我自己食雪糕」企圖玩多一鋪! :P

Valerie @ Inner Child Fun said...

Ha! Anything to avoid going to bed! Rafael is very smart. :-) What a great photo... he is really concentrating.

巧欣 said...

好耐冇到訪你的博了,再度成為媽媽,恭喜晒!!